- هر واگن مترو يک ميليون يورو قيمت دارد
به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ايسنا، علي امام ظهر دوشنبه در حاشيه افتتاح ايستگاه متروي مولوي از خط 7 مترو با بيان اين که در ماههاي گذشته 10 ايستگاه مترو خط 7 تهران به بهرهبرداري رسيد، گفت: ايستگاه بسيج و ميدان صنعت به عنوان ايستگاههاي اول و آخر خط 7 افتتاح شده است و بر اساس برنامهريزيها مقرر شده به تدريج ايستگاههاي عبوري راهاندازي شوند؛ ظهر امروز، دوشنبه، نيز ايستگاه مولوي با حضور شهردار تهران و رئيس شوراي اسلامي شهر تهران افتتاح شد.
وي با بيان اين که ايستگاه مولوي در بافت قديمي و تاريخي تهران و در مجاورت بازار بزرگ تهران و مولوي قرار دارد و دو بيمارستان نيز در محدوده اين ايستگاه قرار دارند و به نظر ميرسد استقبال خوبي از اين ايستگاه شود، اظهار کرد: همزمان با بهرهبرداري از اين ايستگاه هواکشهاي مترو مولوي نيز که به صورت 100 درصد ايراني ساخته شده است نيز افتتاح شد. و اين در حالي است که راهاندازي آسانسورهاي ايستگاه مولوي در راستاي مناسبسازي ايستگاه براي معلولان نيز حداکثر تا دهه فجر نصب خواهد شد. اما ساير تاسيسات همچون پلهبرقي و غيره موجود است.
مدير عامل شرکت مترو با بيان اين که براي ساخت اين ايستگاه در 2 سال اخير 150 ميليارد تومان هزينه شده است اظهار کرد: زيربناي اين ايستگاه 21 هزار متر و عمق آن 26 متر است.
امام با بيان اين که امروز دو رام قطار نيز بهره برداري شد گفت: براي اين دو رام قطار حدود 14 ميليون يورو هزينه شده است و به عبارتي بايد بگويم هر واگن مترو يک ميليون يورو قيمت دارد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر گلايه مردم از لرزشهاي مترو در ساختمانهايشان تصريح کرد: ساکنان برخي مناطق از لرزشهاي حرکت مترو که در خانههايشان حس ميشود، گلايه دارند اما اين شکايات معمولا در مورد ايستگاههاي قديمي است. در خط 6 و7 سعي کرديم تهميدات لازم را جهت نزديک کردن ارتعاشات به حد استاندارد انجام دهيم.
درباره این سایت